mandag 16. juli 2012

Englandsferie del I

Meningen var jo at det skulle komme litt mer om ferien i forrige uke, men når pc-en ikke er samarbeidsvillig med opplasting av bilder er det ike så lett.... Men endelig har jeg fått det til :)
Ferien ble tilbragt i en liten by i Kent, Whitstable, ved nordkysten av Kent, ca 20 minutter med bil fra Canterbury. Withstable er utrolig sjarmerende, akkurat slik jeg i forkant hadde sett for meg en liten engelsk småby! Husrekkene deres med front og back yards synes jeg er veldig fasinerende!
Av alle seilbåtene forståer dere kanskje at det ikke var akkurat vindstille ;)

Langs hele stranden var det en gangsti, her ble det mange turer. "Gjerdene" dere ser på stranden var der for å beskytte mot flom.

Slike badehus var det stort sett langs hele sranden, noen mer sjarmerende enn andre:)


Og hva er vel en engelsk landsby uten sitt eget slott, med en historie preget av rike handelsmenn og utroskap ;) Han som eide dette slottet plasserte elskerinnen her, mens konen bodde i residensen i London....


Vi fikk like godt vår helt egen guide til å vise oss rundt! Søte Peggy pekte og forklarte.



Kanskje det aller mest sjarmerende i whitstable, butikkgata! For ikke å snakke om butikknavnene :)

Flere glimt kommer, nå som jeg har opprettet kontakt mellom bilder og pc :)

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som ein koseleg by å feriere i:)
    Eg har aldri vore der borte, men vi har faktisk fantasert om kanalferie...

    SvarSlett
  2. Så mange flotte bilder! Ser skikkelig fint ut der du har vært!

    SvarSlett