mandag 4. oktober 2010

På min hals.....

Nok en gang ikke så lett å få fornuftige bilder, men jeg gir meg ikke!

Strikket en hel haug av disse halsene i vinter, og nå er jeg igang igjen. Mange ble solgt på jobb, noen gitt i gave eller strikket på bestilling av venninner. De er veldig raske og enkle å strikke, pinne nr 9 og ett nøste Hubro fra Dahle garn. Fint å pynte med noen morsome knapper!


Den grå halsen er strikket på bestilling fra en kusine. Den offwhite med hjerteknappene skal jeg ha selv, og resten blir kanskje julegaver???


Ønsker deg en fin uke!
Blir veldig glad om du legger igjen en hilsen når du titter innom :)

Marta








5 kommentarer:

  1. Kor kjekt at du har fått deg blogg.:) For nokre fine halsar du har strikka! Du må ta deg ein tur innom bloggen Haust. Kristne Magerholm, som gjekk i Volda saman med oss står bak den.
    Ha ein fin onsdagskveld!
    Klem frå Kristin

    SvarSlett
  2. Blir nok litt halser på meg i løpet av høsten også. Ha en fin uke på jobb. Klem

    SvarSlett
  3. Hihi...den lilla halsen fikk jeg :) . VELDIG fornøyd ;) Tusen takk!

    SvarSlett
  4. har du oppskriften på disse halsene??

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften er ganske enkel. Et nøste Hubro, pinner som passer til garnet. Legg opp 25 masker og strikk til garnet nesten er brukt opp, du må ha igjen garn til å sy sammen etter at du har felt av. Fell av og sy sammen på skrå og brett ned. Sy på pynt etter eget ønske :)

      Slett