fredag 28. oktober 2011

Imponert....

Pappa imponerer meg stadig. Jeg vet jo at han er flink men hendene, men denne gangen synes jeg han virkelig slo til! Naboen hos foreldrene mine har noen hester, han rir ikke men kjører med vogn. Oppe på låven sin hadde den samme naboen funnet den gamle kjerra som hørte til på gården. Han hadde tenkt å ta den i bruk til hestene han har nå, men kjerra var råtten og ikke til å bruke. Det eneste som var brukbart var hjulene.
 Den kjære naboen vet selvfølgelig råd, han går til min far og spør om han kan reparere den gamle kjerra. Pappa ser at det ikke er noen vits i, og lager like godt en ny, med den gamle som modell.
Her ser dere resultatet. Ganske så imponerende spør du meg!
 Både tre- og metallarbeid har han gjort selv.
 Hjulene ble sendt til en hjulmaker som har lagt gummi utenpå de gamle hulene. Da bråker det mindre og så blir det en litt mer behagelig kjøretur.
 Blir ikke du også litt imponert?
Jeg har så absolutt ikke lagt strikkinga og heklinga på hylla, det er bare det at det mangler den siste finishen på ganske så mye.... Skal se om jeg får gjort noe med det i løpet av helga :)

Fredag er studiedag for meg, og nå er det lunsjpause. Noen timer med lesing og oppgaveløsing og så er det helg :) Regner med det flere enn meg som synes fredag er en fin fin dag!!

2 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Du kan være stolt av faren din. Bare å se på formen av kjerra er en nytelse for øyet, og arbeidet står til en sekser, minst. Tenk å få en kjøretur med denne! God helg!

    SvarSlett
  2. SÅ UTROLIG FLOTT! Faren din er kjempeflink!!!!!

    SvarSlett