onsdag 11. april 2012

Skattejakt II

Jeg har nok en gang vært en tur på NMS-gjenbruk, finner stadig noe fint der :) Denne gangen  ble det med 5 håndbroderte lommetørklær. Tanken er at disse skal få bli med på et eller annet syprosjekt.
Tenk så mye arbeid som ble lagt med i et lommetørkle! 
 Nå må jeg si at jeg ikke er så begeistret for lommetørklær som man snyter seg i og så putter ned i lomma..... Liker bedre papir da ja...
Men vakre er de :)
 Denne gangen fant jeg også 2 ferdige broderier. Tanken har nok vært at disse skulle bli til puter, men noen montering har det aldri blitt. 
 Tror disse 2 skal få bli puter hos meg også etterhvert, må bare en tur på Stoff og stil for å finne passende stoff til bakstykke.
 Denne bollen minte meg om mormor, så da måtte den bare bli med :)
 Hekleduken har noen flekker, men det gjør ikke noe, tanken er at den også skal inn i et syprosjekt :)
Og gamle små skåler greier jeg bare ikke å gå fra.....
Sikker på jeg kan sulle rundt på denne butikken i timesvis, og det er rett og slett som å gå på skattejakt :)

Hverdagene er tilbake etter påskeferien, og det er igrunnen greit:)

2 kommentarer:

  1. For noen skatter! Er du klar over hvor heldig du er? Eller hvor god du er til å finne juveler?
    De sofaputetrekkene var moderne på 50-tallet. Kjempefine! Og mormor-bollen er også et syn. Lommetørkle med broderi! Utrolig i våre dager.

    Jeg følger spent med på neste skattejakt.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har funnet! Enig med deg at det er moro å titte i bruktbutikker:) Jeg kommer heller aldri tomhendt ut fra en slik butikk :)
    Ha en fin dag! Stor klem til deg :)

    SvarSlett