onsdag 9. mars 2011

Velkommen til verden!

Som jeg her skrevet om tidligere har jeg en hel bråte med venniner og familie som skal få/har fått bebiser denne våren. Da er det bare å strikke i vei!
En gave er jeg allerde ferdig med, den kan du lese om her.
Disse jakkene er strikket etter mønster fra boka "Strikk til nøstebarn". Mønsteret er babyjakke strikka i ett stykke. Jeg synes dette mønsteret er så nostalgisk og fint.
Jeg har strikket i Dale baby ull på pinne 2,5. I halskantet heklet jeg med fastmasker 2 runder. Jeg brukte ca 110 g garn totalt.
Synes disse jakkene blir ekstra fine med striper i 3 farger.
Så får de jeg kjenner som har fått eller skal ha baby bare vente i spenning på hvem som får disse ;)

2 kommentarer:

  1. Kjempe fine.Jakke som ikke trengs å monteres er neo for meg tror jeg.

    SvarSlett
  2. Så fine de var! Likte spesielt godt den grønne jeg :) Heldig er de som får en så fin visittgave :)

    SvarSlett