søndag 21. august 2011

Klar for høsten.

For en stund siden ble jeg ferdig med dette deilige sjalet. Stort og godt så det rekker helt ned til rumpa og langt ut over skuldrene, eller det kan krølles godt opp i halsen. Mykt og deilig strikket i DROPS Nepal.

 Dette skal nok holde meg varm og god når høsten komme snikende. Sjalet heter Mara og er et gratismønster fra madelinetosh.

I dag har jeg vært i skogen og plukket sopp. Jeg tør ikke å gjøre det alene, for jeg er ikke helt sikker på hva som er trygt å plukke. Men sammen med noen som kan litt mer enn meg føler jeg meg trygg :) I dag fant vi noen få kantareller, mye traktkantarell, jeg lærte meg å kjenne igjen kremler, og så fant vi svart trompetsopp :)
Her ser dere resultater! Det skal bli en deilig soppstuing!

Håper du har hatt en fin helg!
I morgen kommer elevene på skolen igjen, blir hyggelig å se dem igjen etter en lang ferie!

2 kommentarer:

  1. Flott sjal, jeg har begynt på nøstebarn babyjakka nå. Har bare måttet rekke opp en gang da jeg glemte knappehull, er det mulig.... Lykke til med skolestart i morgen.

    SvarSlett
  2. Sjalet ditt var kjempefint!! Herlig med et stort et som man kan pakke seg godt inni :)
    Lykke til med skolestart!

    SvarSlett