lørdag 28. januar 2012

Strømper til far

Jeg har en far som går med ullsokker året rundt. Rett på huden. Da mamma var i sine velmakts dager (før hun hadde slag) strikket hun strømper til pappa. Lange strømper som gikk helt opp til knærne. De siste årene har pappa måtte greie seg med ullstrømper fra Ulvang som alle andre.
 Jeg har aldri vært veldig glad i å strikke sokker, men har merket nå i det siste at det går greiere enn tidligere. Jeg bestemte meg derfor for å prøve å strikke lange strømper til pappa. ikke hadde jeg noe mønster, bare et par gamle utslitte stømper. Jeg har prøvd meg frem etter beste evne og synes resultatet ble ganske bra. Det gjenstår bare å finn ut om mottakeren blir fornøyd.
 Jeg har gjort notater mens jeg strikket og har også notert noen endringer jeg tror jeg skal gjøre om mottakeren skulle ønske seg flere par.
For dem som måtte lure er strømpene strikket av Sisu på pinne 2,5.

Ønsker deg en fin lørdagskveld :)

3 kommentarer:

  1. Fine sokker, og litt av en jobb med så tynne pinner! Tror nok pappa blir fornøyd, så du får nok flere oppdrag. Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Fine:-), Ei på jobben min strikker slike til sin far med jevne mellomrom. Kos deg med søndag.

    SvarSlett
  3. Strømpene så skikkelig fine ut. Ser ut som de har bra fasong med den litt brede vrangborden oppe. Skjønner faren din godt jeg; jeg bruker kun hjemmestrikka sokker fra oktober til april. Beste som finnes!
    Fortsatt god helg! Klem :)

    SvarSlett