onsdag 29. juni 2011

Sommerferie besøk

Jammen er det hektisk å få sommerferie! Veldig godt også, ikke minst å ha tid til ting en ikke får gjort ellers i året. Jeg startet ferien på torsdag, og fredag fikk jeg besøk av mor og tante. Jeg og mor satte oss i bilen og kjørte til Vestfold. Jeg hadde lovt å være sjåfør og selskapsdame for mor slik at hun kom seg på 50 års treff fra hun gikk på lærerskolen! 
Fikk med meg litt sightseeing og noen butikker i Tønsberg i tillegg :)
 Lørdag var det nydelig vær og god temperatur. Vi var på guidet tur på Slottsfjellet.
 Der fikk vi også hist på noen sauer som koste seg i sola.


 Utenfor Slottsfjellmuseet sto det et halvt vikingskip. Jeg syntes dette ornamentet gjorde seg så fint mot himmelen.
 Vi bodde på Gjennestad gartnerskole i Stokke, det var det utrolig mye flotte blomster å se på.


 Og et nydelig parkanlegg å rusle tur i!
 Tilbake i Oslo fikk vi litt gråvær, men det hindret oss ikke i en tur på Operaen på mandag. Vi kom oss opp på taket og fikk sett på utsikten ut over  byen. De to damen var riktig så fornøyde :)

Nå er det litt avslapping og tid til strikking og bok før neste ferieinnrykk :)

2 kommentarer:

  1. Takk for i går. Ser ut som du har kost deg, til tross for høy snittalder. Mulig jeg ringer deg ang. strikking i løpet av uka. Hvis jeg kommer i gang med jakka. Kos deg videre med ferie.

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder! Følte meg hjemme, siden jeg er fra Tønsberg:o)

    Ha en fortsatt fin ferie!

    Heleneklem

    SvarSlett